Náš bestseller granola slaný karamel jen za 119 Kč. Ušetřete a nakupte s výhodnou dopravou s PPL. Platí pouze do neděle 19.5.

Napsáno 19.09.2023

Co se dozvíte?

Od vlašských ořechů a kešu přes arašídy a pistácie až po mandle a makadamy – ořechy jsou jedny z těch nejvýživnějších potravin, a rozhodně by měly být součástí jídelníčku každého z nás. Nejenže jsou skvělým zdrojem rostlinných bílkovin, zdravých tuků, vitamínů B, E a minerálních látek, včetně železa, draslíku, selenu, hořčíku, zinku a mědi, ale bylo také prokázáno, že nabízejí řadu přímých zdravotních výhod.

Suroviny

Produkt Dostupnost Cena Množství (ks)
Makadamové ořechy 200g Makadamové ořechy 200g Kód: 02.01.0039 Počet hvězdiček je 5 z 5 Makadamový ořech je právem nazýván králem ořechů, a to nejen pro svou výtečnou chuť. Kromě rostlinných tuků má vysoký obsah vlákniny. Skladem 199 Kč 
Makadamové ořechy 100g Makadamové ořechy 100g Kód: 02.01.0038 Počet hvězdiček je 5 z 5 Makadamový ořech je právem nazýván králem ořechů, a to nejen pro svou výtečnou chuť. Kromě rostlinných tuků má vysoký obsah vlákniny. Skladem 109 Kč 
Pistácie pražené solené 500g Pistácie pražené solené 500g Kód: 02.01.0124 Počet hvězdiček je 5 z 5 Špetka soli dokáže divy. Dokonale zvýrazní nasládlou chuť pražených pistácií ve skořápce. Kromě chuťového požitku vynikají pistácie vysokým… Skladem 259 Kč 
Pistácie loupané 100g Pistácie loupané 100g Kód: 02.01.0032 Počet hvězdiček je 5 z 5 Pistácie vynikají vysokým obsahem vlákniny a jsou zdrojem bílkovin. Naše pistácie jsou loupané a nesolené pro zachování jejich přirozené… Skladem 89 Kč 
Kešu Jumbo 100g Kešu Jumbo 100g Kód: 02.01.0099 Počet hvězdiček je 5 z 5 Největší kešu ořechy Jumbo mají jemnou krémovou chuť, kterou si jistě zamilujete. Kešu Jumbo RAW neprocházejí tepelnou úpravou a… Skladem 69 Kč 
Pistácie pražené solené 200g Pistácie pražené solené 200g Kód: 02.01.0123 Počet hvězdiček je 5 z 5 Špetka soli dokáže divy. Dokonale zvýrazní nasládlou chuť pražených pistácií ve skořápce. Kromě chuťového požitku vynikají pistácie vysokým… Skladem 129 Kč 
Pekanové ořechy 100g Pekanové ořechy 100g Kód: 02.01.0068 Počet hvězdiček je 5 z 5 Pekanové ořechy jsou semena stromu ořechovce pekanového. Vzhledem se podobají vlašským ořechům, ale oproti nim mají jemnější chuť. Obsahují… Skladem 79 Kč 
Lískové ořechy 200g Lískové ořechy 200g Kód: 02.01.0008 Počet hvězdiček je 5 z 5 Plody lísky obecné jsou bohaté na rostlinné tuky a vlákninu. Dodávají velké množství energie a skvěle chutnají. Skladem 89 Kč 

 1.    Pozitivní vliv na zdraví kardiovaskulární soustavy.

Ořechy mají působivé účinky na snižování hladiny cholesterolu a triglyceridů, hlavních rizikových faktorů srdečních onemocnění, například pekanové ořechy v jedné z prováděných studií snížily u účastníků hladinu oxidovaného „špatného“ LDL cholesterolu o 26–40 % už po 2-8 hodinách od jejich konzumace. Ačkoliv schopnost snižovat hladinu cholesterolu mají všechny ořechy, za zmínku zvlášť stojí makadamové, ty v posledních výzkumech prokázaly, že pokud jsou součástí středně tučné stravy, dochází k redukci cholesterolu ve stejné míře, jako kdyby byla cíleně konzumována strava s nízkým obsahem tuků.[1][2][3][4]

2.    Přírodní pomoc při hubnutí.

I když mnoho mýtů před konzumací ořechů varuje kvůli tukům a kaloriím, které jsou v nich obsaženy, není třeba se jich bát, nebo je snad spojovat s přibíráním na váze. Samozřejmě platí, že nic se nemá přehánět, ale pokud ořechy nekonzumujete po kilech, ale v rozumné míře do 2 hrstí denně, mohou vám naopak dokonce pomoci zhubnout. Obzvláště přívětivý vliv na snížení váhy mají mandle, v 3 měsíční randomizované kontrolované studii, kam bylo zařazeno celkem 108 žen s nadváhou a obezitou, zhubly ženy, které konzumovaly 50 g mandlí denně, téměř třikrát více a došlo u nich k výrazně většímu zmenšení obvodu pasu ve srovnání se ženami, jejichž jídelníček mandle vůbec neobsahoval.[5][6][7]

3.    Protizánětlivé účinky a podpora zdravého stárnutí těla.

Zánět je způsob, jakým se tělo brání změnám probíhajícím v těle, a pokud je chronický a dlouhodobý může oslabovat orgány a zvyšovat riziko vzniku onemocnění. Ořechy se pyšní silnými protizánětlivými účinky a výzkum naznačuje, že jejich konzumace může silně podporovat zdravé stárnutí bez zánětlivých procesů v těle a se sníženou zátěží nemocí, včetně kardiovaskulárních onemocnění, rakoviny a kognitivních poruch. Dokonce se zdá, že jejich vliv na udržení zánětu pod kontrolou je opravdu markantní, v nedávné studii o vlivu středomořské stravy na zdraví snížily ořechy přidané do jídelníčku všem zúčastněným zánětlivé markery C-reaktivního proteinu (CRP) o 35 % a interleukinu 6 (IL-6) o 90 %.[8]

4.    Posílení paměti a kognitivních funkcí mozku.

Jádra vlašských ořechů nepřipomínají mozek náhodou, avšak prospěšné působení na mozek, a hlavně paměť, není jenom jejich výsadou. Čerstvá studie z roku 2023 zkoumající vliv konzumované 60g směsi pistácií, kešu, vlašských a lískových ořechů na poznávací schopnosti a celkové zdraví mozku 28 zdravých osob v průměrném věku 65 let přinesla nové poznatky a výsledky, které prokázaly, že výše zmíněné ořechy mají pozitivní vliv na nervovou soustavu a mozek společně, jako celek. Konkrétně zvýšily průtok krve v řadě oblastí mozku, včetně bilaterálního prefrontálního kortexu a frontálního laloku, části mozku zodpovědné za paměť, úsudek, kreativitu a další životně důležité funkce. Díky tomu si zúčastnění lidé dokázali po 16týdenní konzumaci ořechové směsi zapamatovat o 16 % více slov ve verbálním paměťovém úkolu oproti těm, jimž tato směs nebyla v rámci jídelníčku podávána.[9]

Závěrem

Samozřejmě, že je ještě zapotřebí dalšího výzkumu, abychom mohli přesně pochopit, čím, proč a jak ořechy lidskému tělu všechny tyto benefity přináší, ale dosavadní studie už nyní jasně naznačují, že přidání ořechů do našeho jídelníčku s sebou může přinést mnoho dobrého. Takže, až budete příště připravovat misku kaše, proč na ni nepřihodit hrst nebo dvě ořechů, a tím opravdu jednoduše, a hlavně účinně, nepodpořit své dlouhodobé zdraví? :)

  "love nature, love yourself"

 

NATU

Vymýšlíme pro vás recepty, které jsou rychlé na přípravu, zdravé, skvěle zasytí a navíc v nich můžete pohodlně využít naše ingredience. Nemusíte si už lámat hlavu s tím, jak se začít zdravě stravovat, pomůžeme Vám. Stačí pár chvil a skvělé hlavní jídlo, snídaně nebo dezert je na světe. Inspirujte se s námi. Více článků autora