K superpotravinám dárek navíc ZDARMA. Podívejte se zde.

Napsáno 01.01.2019

V minulém článku jsme si řekli, že nejsou všechny informace o zdravém životním stylu pravdivé a ty nejčastější fitness mýty jsme si uvedli na pravou míru. Dnes se s vámi ale naopak podělíme o jednoduché změny, které ke spokojenému zdravému životnímu stylu opravdu vedou a které navíc můžete udělat rovnou dnes! 

1. VSTAŇTE DŘÍV

Pokud nechcete být během dne ve stresu, nesmí být vaše ráno uspěchané. Vždyť ráno dělá den! Zkuste si proto nařídit budíka alespoň o chvíli dřív a uvidíte, že váš den bude najednou klidnější, produktivnější a že díky tomu budete mít naopak mnohem víc energie!

2. PROTÁHNĚTE SE

Jestli se chcete vyhnout bolesti svalů či dokonce ošklivému zranění, je pravidelné protahování nezbytné. Stačí jen pár minut každý den a jelikož je na protažení a posílení svalů ideální jóga, sepsali jsme pro vás na toto téma samostatný článek, který najdete zde.

3. PŘIPRAVTE SI ZDRAVOU A VÝŽIVNOU SNÍDANI

Každému samozřejmě vyhovuje něco jiného, avšak vyvážená snídaně je důležitou součástí zdravého životního stylu. Pokud ráno nemáte čas na její přípravu, můžete vyzkoušet například naše bezlepkové, ručně vyráběné Superkaše. Vybrat si můžete z příchutí BAOBAB s malinami a ostružinami, MACA s moruší a banánem, LUCUMA s goji a ananasem, MESQUITE s kakaovými boby a fíky a CHIA s malinami a kokosem. Další rychlou (a neodolatelně křupavou) alternativou jsou naše granoly. Neobsahují žádné konzervanty, stabilizátory, palmový tuk, bílý cukr ani pšeničné vločky. Opět je na výběr z mnoha příchutí, všechny jsou namíchané z BIO špaldových a ovesných vloček, oříšků, semínek a sušeného ovoce a zapečené s ořechovými krémy a kvalitními rostlinnými oleji. K doslazení používáme výhradně přírodní sladidla (kokosový nektar nebo javorový sirup) v nezbytném množství tak, aby spolu korespondovaly chutě jednotlivých ingrediencí. A pokud se chcete vrátit do dětství či potěšit mlsné jazýčky svých nejmenších, přihoďte do košíku Super müsli. Super müsli skvěle nahradí cereálie plné přidaného cukru, a přitom je bez lepku, bez palmového oleje, umělých aromat i barviv a obsahuje vysoké množství vlákniny. Zároveň jen stačí zalít jakýmkoliv mlékem nebo přidat do jogurtu. Navíc si díky uzavíratelnému zipovému sáčku dlouho zachová svou božskou vůni a neodolatelně křupavou konzistenci.

4. DEJTE PŘEDNOST ZDRAVĚJŠÍM ALTERNATIVÁM 

V životě je nejdůležitější rovnováha a abyste svým životním stylem mohli žít až do konce života, nesmíte si nic zakazovat nebo si dokonce odpírat to, co máte rádi - stačí jen dát přednost zdravější alternativě! Jak jsme již zmiňovali v minulém článku, můžete si připravit různé zdravé domácí dezerty, jako například raw kuličky, muffiny nebo zmrzlinu. Snickers a podobné tyčinky plné cukru a prázdných kalorií můžete vyměnit za tyčinky od britské značky Creative Nature, které najdete v naší sekci ,,Zdravé mlsání”. Všechny tyčinky jsou bez lepku, bez laktózy, bez přidaného cukru & vegan friendly a navíc si můžete vybrat hned z několika příchutí (proteinové: slaný karamel, jablečný koláč, kakao s pomerančem, raw: se zázvorem, s goji, s kakaem a mrkvový koláč). Místo smažených brambůrků si večer k televizi můžete nasypat kokosové chipsy, které jsou významným zdrojem zdravých tuků a vlákniny. Zdravou alternativou malinovky, která průměrně obsahuje 4-5 kostek cukru, je buď kokosová voda, která neobsahuje žádný přidaný cukr a tělo hydratuje lépe, než iontové nápoje nebo březová voda, která také není doslazovaná, a navíc pomáhá odvodňovat organismus. 

5. DODRŽUJTE PRAVIDELNÝ NA PITNÝ REŽIM

Jestli býváte často unavení, bolí vás hlava anebo máte problémy s pletí či trávením, může to být způsobené nedostatkem tekutin. Pravidelný pitný režim je totiž nesmírně důležitý, jelikož zajišťuje odplavování škodlivých látek z našeho těla. Pokud s jeho dodržováním máte problém, udělejte si radost naší skleněnou lahví, kterou si můžete vzít kamkoliv s sebou. Láhev má minimalistický design a funkční tvar. Je vyrobená z odolného borosilikátového skla, které je pevnější a lehčí než běžné sklo. Sice není nerozbitná, ale díky materiálu a termo obalu vydrží opravdu dlouho v perfektním stavu. Hrdlo láhve je opatřeno nerezovým uzávěrem se silikonem, který nepropustí ani kapku vody. Sklo nemění chuť nápoje a neuvolňuje do něj žádné zdraví škodlivé látky, jako jsou ftaláty nebo Bisfenol-A (BPA). Rovněž údržba skla je mnohem jednodušší, plast snadno při mytí poškrábete. A navíc ještě přispějete k ochraně životního prostředí. 

6. HÝBEJTE SE

Je důležité udržovat své tělo v kondici, avšak neznamená to, že musíte nutně chodit do posilovny. Každý jsme jiný a pokud vás zvedání činek nebaví, nenuťte se do toho jen proto, že je to populární! Především teď přes léto je spousta jiných možností, jak se hýbat a být aktivní - můžete si jít například zaběhat, vytáhnout rodinu na procházku, zacvičit si jógu nebo jít s kamarády na volejbal. Vaše tělo vám bude vděčné za jakýkoliv pohyb! 

7. POUŽÍVEJTE PŘÍRODNÍ KOSMETIKU

Kůže je největším lidským orgánem a vstřebává až 60% toho, co na ní naneseme. Právě proto může mít běžná kosmetika velmi negativní dopad nejen na naši pleť, ale celkově na náš organismus, jelikož obsahuje mnoho nebezpečných chemikálií. Příkladem jsou tzv. parabeny, které se používají ke zvýšení trvanlivosti kosmetických produktů. Dále v běžných kosmetických produktech často najdeme polyethylenglykoly, které spojují vodu a olej v produktu a látky díky nim lépe pronikají do pokožky. Nicméně, při jejich výrobě jsou používány ropné látky, které pokožku naopak narušují, dělají ji citlivou a způsobují alergie. Je proto mnohem zdravější dát přednost přírodní kosmetice, která obsahuje antioxidanty, vitaminy a hydratační složky. Díky tomu je vhodná i pro citlivou a dětskou pokožku a také má příjemnou vůni. Její účinky jsou sice pomalejší, avšak dlouhotrvající a v neposlední řadě je přírodní kosmetika šetrná k životnímu prostředí. 

"love nature, love yourself"      

Tereza Šlancarová

Jmenuji se Tereza Šlancarová a jsem dvacetiletá studentka Univerzity Karlovy. Ke zdravému životnímu stylu jsem se dostala přibližně před 5 lety, kdy jsem začala pravidelně cvičit, a také vymýšlet své první recepty. Proto jsem si před 2 lety založila Instagram @terezas_diary a následně i blog www.terezasdiary.com, kde své recepty & rady ohledně zdravého životního stylu sdílím i s ostatními. Zároveň jsem veganka, a proto se snažím ukázat, že zdravá veganská jídla mohou být chutná a že se dají vymyslet opravdu zajímavé recepty! Kromě vymýšlení receptů, vaření, focení a psaní článků zbožňuji také sport - pravidelně chodím do posilovny, jsem certifikovaný instruktor jógy a minulý rok jsem běžela půlmaraton. Ve volném čase se zajímám o filosofii, ráda čtu nebo poslouchám podcasty o zdravém životním stylu a veganství.

Více článků autora