K superpotravinám dárek navíc ZDARMA. Podívejte se zde.

Napsáno 28.05.2020

Děti snídaňové cereálie zbožňují. Na jejich obalech často najdeme informaci, že jsou obohacené o vitamíny, vápník a další zdraví prospěšné látky...Na první pohled by se cereálie mohly zdát jako perfektní, zdravá alternativa snídaně pro naše nejmenší, že? Pravda je ovšem taková, že se ve většině případů zdaleka nejedná o plnohodnotnou potravinu, kterou by měly děti konzumovat pravidelně. Proč? Na co si dát pozor? Právě to se dozvíte v tomto článku. 

ZTUŽENÉ TUKY
Při ztužování tuků mohou vzniknout tzv. transmastné kyseliny, které mají na naše tělo velice negativní vliv – například zvyšují riziko obezity, diabetu či zánětů. 

PŘIDANÝ CUKR
Zdraví neprospěšné jsou především jednoduché cukry, které slazené produkty (včetně většiny snídaňových cereálií) obsahují. Jejich nadměrný příjem může vést například k obezitě či ke vzniku diabetu. Světová zdravotnická organizace (WHO) v roce 2015 doporučila snížit příjem volných cukrů na méně než 5 % z celkového denního energetického příjmu, což je přibližně 25 gramů. Nicméně, některé snídaňové cereálie obsahují mnohem vyšší množství přidaného cukru jen ve 100 g. 

ZAVÁDĚJÍCÍ INFORMACE
Jak jsme již zmínili v úvodu, výrobci na obaly často uvádí informace, kterými se snaží zákazníky nalákat ke koupi daného produktu. Ne všechno je ovšem tak, jak se na první pohled zdá. “Přidané vitamíny” jsou bezpochyby příjemný bonus, avšak nemůžeme předpokládat, že cereálie poslouží jako jejich dostatečný zdroj - uměle přidané vitamíny jednoduše nedokážou nahradit ty obsažené například v ovoci či zelenině. To samé platí i v případě celozrnné mouky. Samozřejmě je mnohem lepší, když cereálie obsahují místo pšeničné mouky celozrnnou, avšak neznamená to, že by sami o sobě zajistily dostatečné množství vlákniny.

"love nature, love yourself"

Tereza Šlancarová

Jmenuji se Tereza Šlancarová a jsem dvacetiletá studentka Univerzity Karlovy. Ke zdravému životnímu stylu jsem se dostala přibližně před 5 lety, kdy jsem začala pravidelně cvičit, a také vymýšlet své první recepty. Proto jsem si před 2 lety založila Instagram @terezas_diary a následně i blog www.terezasdiary.com, kde své recepty & rady ohledně zdravého životního stylu sdílím i s ostatními. Zároveň jsem veganka, a proto se snažím ukázat, že zdravá veganská jídla mohou být chutná a že se dají vymyslet opravdu zajímavé recepty! Kromě vymýšlení receptů, vaření, focení a psaní článků zbožňuji také sport - pravidelně chodím do posilovny, jsem certifikovaný instruktor jógy a minulý rok jsem běžela půlmaraton. Ve volném čase se zajímám o filosofii, ráda čtu nebo poslouchám podcasty o zdravém životním stylu a veganství.

Více článků autora