• Natu.cz
  • >
  • Blog
  • >
  • ZPÁTKY DO ŠKOLY SE SUPERPOTRAVINAMI

ZPÁTKY DO ŠKOLY SE SUPERPOTRAVINAMI

ZPÁTKY DO ŠKOLY SE SUPERPOTRAVINAMI

3 TOP superpotraviny pro bystrou mysl a psychický výkon

Školní rok je již za rohem a s ním se vrací i nutnost nějakého toho učení. Taky je pro vás tato aktivita noční můrou a potřebovali byste své schopnosti v tomto ohledu trochu podpořit? S učením souvisí schopnost přijímat, uchovávat a zpracovávat informace. Tyto procesy se odehrávají v mozku, který bývá často nepříznivými vlivy životního stylu poškozen a jeho schopnost učit se novým věcem tak klesá. Nejedná se však o nenávratný stav! Pokud zvolíte správné superpotraviny v kombinaci s vyváženou stravou a zdravým životním stylem, vaše mysl bude bystrá, soustředěná a klidná zároveň a nejen učení vám tak půjde samo od sebe.

1.BRAHMI

Populární ayurvédská bylina brahmi poskytuje ochranu mozku před volnými radikály a zabraňuje tak jeho poškozování. Kromě toho vytváří nové nervové spojení a vyvažuje základní hladiny neurotransmiterů. Díky tomu výrazně zlepšuje paměť a podporuje schopnost učení. Brahmi může dokonce léčit Alzheimerovu a Parkinsonovu chorobu a zlepšit některé symptomy epilepsie a schizofrenie. Celkově přispívá k revitalizaci mozku.

2.ASHWAGANDHA

Ashwagandha neboli indický ženšen pozitivně ovlivňuje všechny systémy a každou buňku v lidském těle. Již před 4000 lety si byli jejích účinků vědomi léčitelé, kteří ji intenzivně využívali v tradiční ayurvédské medicíně. Rozsáhlé studie potvrdili, že pravidelné užívání ashwagandhy přispívá ke zvýšení hladiny acetylcholinu v mozku, který zlepšuje paměť i celkovou funkci mozku a podporuje inteligenci. Mezi další vyjímečné účinky ashwagandhy patří také její schopnost zvyšovat hladinu uklidňujícího neurotransmiteru GABA, který má komplementární účinky na acetylcholin. Díky regulaci průtoku krve a krevního tlaku podporuje ashwagandha tvoření oxidu dusnatého a zvyšuje tak obsah kyslíku v mozku. Zásluhou toho dochází ke zlepšení kognitivních funkcí, které hrají zásadní roli při našem učení.

3.MACA ČERNÁ

Prášek z kořene maca upravuje hladinu hormonů a podporuje jejich rovnováhu, což je nezbytné pro naši duševní i fyzickou pohodu. Pokud je tělo i mysl v rovnováze, pocit síly roste a my můžeme s chutí podávat vysoké výkony. Maca pomáhá redukovat náznaky depresí, stresu, pocitů úzkosti a výkyvů nálad, které narušují naši osobnost. Tato superpotravina se kvůli zlepšení výkonů doporučuje i vrcholovým sportovcům.

Domorodci v peruánských Andách macu již tradičně využívají pro její neobyčejné účinky. Bez jakýchkoliv vědeckých podkladů potvrdili, že maca černá pozitivně ovlivňuje schopnost učit se i u dětí.

Na vliv macy žluté, červené i černé na mozkové funkce byly provedeny nezávislé výzkumy. Nejlépe z nich vyšla právě maca černá, u které bylo dokonce prokázáno, že zlepšuje poruchy paměti částečně způsobené konzumací alkoholu.

Všechny zmíněné superpotraviny se řadí mezi adaptodeny, které zvyšují odolnost organismu vůči stresu. Název této skupiny vychází z jejich schopnosti odolávat změněným podmínkám, tedy přizpůsobit neboli adaptovat se na ně. Fungují na 100% přírodní bázi bez obsahu geneticky modifikovaných složek či chemických přísad a jsou v BIO a RAW  kvalitě. Narozdíl od chemických preparátů nemají žádné vedlejší účinky.

Superpotraviny můžete vzájemně kombinovat nebo je užívat samostatně. Připravte je v shakeru s vodou či džusem nebo je přidejte do smoothie. Důležité je dodržovat doporučené denní dávkování a setrvat v užívání minimálně 3 týdny k dosažení účinků.

Zdroje: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3184420/

https://www.consciouslifestylemag.com/ashwagandha-benefits-withania/

                                                                                                                   "love nature, love yourself"      

NATU

NATU

Vymýšlíme pro vás recepty, které jsou rychlé na přípravu, zdravé, skvěle zasytí a navíc v nich můžete pohodlně využít naše ingredience. Nemusíte si už lámat hlavu s tím, jak se začít zdravě stravovat, pomůžeme Vám. Stačí pár chvil a skvělé hlavní jídlo, snídaně nebo dezert je na světe. Inspirujte se s námi.

Další recepty autorky

Natu svět

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...