• Natu.cz
  • >
  • Blog
  • >
  • TIPY, JAK ZAŽEHNAT (ZIMNÍ) DEPRESI PŘÍRODNÍ CESTOU

TIPY, JAK ZAŽEHNAT (ZIMNÍ) DEPRESI PŘÍRODNÍ CESTOU

TIPY, JAK ZAŽEHNAT (ZIMNÍ) DEPRESI PŘÍRODNÍ CESTOU
  1. ashwagandha

Jeden z nejznámějších a nejlepších adaptogenů ashwagandha neboli indický ženšen pozitivně ovlivňuje všechny systémy a každou buňku v lidském těle. Již před tisíci lety si byli jejích účinků vědomi léčitelé, kteří ji intenzivně využívali v tradiční ayurvédské medicíně. Rozsáhlé studie potvrdili, že pravidelné užívání ashwagandhy přispívá ke zvýšení hladiny acetylcholinu v mozku, který zlepšuje paměť i celkovou funkci mozku a podporuje inteligenci. Mezi další vyjímečné účinky ashwagandhy patří také její schopnost zvyšovat hladinu uklidňujícího neurotransmiteru GABA, který má komplementární účinky na acetylcholin, což příznivě působí na naší psychiku. Účinky ashwagandhy můžete cítit již několik dní po užívání. Zlepší se váš fyzický i psychický výkon, lépe budete odolávat každodennímu stresu a možná uvítáte i afrodiziakální účinky :-)

  1. brahmi

Populární ayurvédská bylina brahmi neboli bakopa drobnolistá poskytuje ochranu mozku před volnými radikály a zabraňuje tak jeho poškozování. Kromě toho vytváří nové nervové spojení a vyvažuje základní hladiny neurotransmiterů. Díky tomu se výrazně zlepšuje paměť a podporuje duševní rovnováha. Konzumace brahmi celkově přispívá k revitalizaci mozku, uvolnění psychického napětí a k celkové duševní pohodě. Stejně jako ashwagandha obsahuje adaptogenní látky, které pomáhají zvládat (adaptovat) stresové situace.

  1. epsomská sůl

Nejdůležitější minerál, který hraje důležitou roli v lidském těle a přímo ovlivňuje nervovou soustavu je hořčík. Hořčík podporuje CNS především parasympatikus, který je zodpovědný za naší psychickou pohodu. Většinou se do vůdčí pozice dostává jeho antagonista sympatikus. Tato nerovnováha se může projevovat jako deprese, úzkost, strach a nervozita a v dlouhodobém měřítku má tragické následky na psychiku. Je nezbytné doplňovat hořčík obzvlášť v zimním období. Ideálním způsobem je 20ti minutová regenerační a relaxační koupel v espomské soli, která doplní hladinu hořčíku přesně v takovém množství, jaké potřebujeme. Nedochází tedy předávkování jako při vnitřním užívání hořčíku.

                                                                                                     "love nature, love yourself"       

NATU

NATU

Vymýšlíme pro vás recepty, které jsou rychlé na přípravu, zdravé, skvěle zasytí a navíc v nich můžete pohodlně využít naše ingredience. Nemusíte si už lámat hlavu s tím, jak se začít zdravě stravovat, pomůžeme Vám. Stačí pár chvil a skvělé hlavní jídlo, snídaně nebo dezert je na světe. Inspirujte se s námi.

Další recepty autorky

Natu svět

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...