• Natu.cz
  • >
  • Blog
  • >
  • Zařaďte do jídelníčku kopřivu!

Zařaďte do jídelníčku kopřivu!

Zařaďte do jídelníčku kopřivu!

V dnešní znečištěné přírodě není vůbec snadné najít ke sběru kopřiv vhodné místo, navíc se jedná o velmi pracnou záležitost. Prášek ze sušených kopřiv má stejné vlastnosti jako čerstvá kopřiva s tím rozdílem, že ho můžeme přidat kam nás jen napadne. Nejsnadnější a zároveň nejlepší způsob je přidat lžíci prášku z kopřivy do smoothie a rozmixovat s ostatními ingrediencemi. Můžeme ho také využít k obohacení salátů nebo k přípravě omáček. Tak či tak je však důležité kopřivu do jídelníčku zařadit, a to nejlépe hned na jaře. Právě v tomto období se kopřiva v našem prostředí vyskytuje přirozeně a náš organizmus tak nebude její konzumací v prášku pomaten. Jaro je také vhodným obdobím pro detoxikaci organizmu, což nám právě kopřiva nabízí.

5 důvodů, proč zařadit kopřivu do jídelníčku

  1. detoxikační účinky

Kopřiva se svými diuretickými účinky pomáhá odvodňovat a vylučovat odpadní látky z těla ven. Jako diuretikum se používá i při pocitech těžkých nohou.

  1. výživa kloubů a kostí

Kopřiva obsahuje značné množství antioxidantů, zejména vitamínu C, který je nutno pravidelně doplňovat. Podporuje celkovou imunitu a tvorbu kolagenu, a pomáhá tak při artritidě. Díky vysokému obsahu vápníku také zlepšuje kvalitu kostí.

  1. krásné vlasy, nehty i pleť

Kopřivu běžně najdeme v kvalitních kosmetických přípravcích. Při vnitřním užití působí na problémy s akné, ekzémy, vypadávání vlasů nebo roztřepenými nehty.

  1. krvetvorba

Kromě ostatních minerálních látek obsahuje kopřiva vysoké množství železa, které podporuje krvetvorbu. Díky svým účinkům na játra zároveň krev čistí.

  1. alergie

Bylo vědecky dokázáno, že kopřiva potlačuje histamin jakožto reakci na sezonní alergen. Pravidelnou konzumací tak zmírníte nepříjemné alergické reakce.


POZOR!

Při pravidelné konzumaci prášku z kopřivy je důležité zvážit užití ostatních doplňků stravy či léků na odvodňování. Kvůli silným diuretickým účinkům by mohlo dojít k dehydrataci.

Kopřiva má velmi specifickou chuť i texturu. Ve vodě se špatně rozpouští, takže je lepší ji buď tepelně zpracovat nebo rozmělnit v mixéru. Používat se dá stejně jako jiné bylinky k dochucení salátů nebo jiných pokrmů.

TIP: Vyzkoušejte kopřivu v kombinaci se solí k dochucení vajíček (vyvarujte se těch z velkochovů ;) ). Je to opravdu výborné!

                                                                                                                 "love nature, love yourself"

NATU

NATU

Vymýšlíme pro vás recepty, které jsou rychlé na přípravu, zdravé, skvěle zasytí a navíc v nich můžete pohodlně využít naše ingredience. Nemusíte si už lámat hlavu s tím, jak se začít zdravě stravovat, pomůžeme Vám. Stačí pár chvil a skvělé hlavní jídlo, snídaně nebo dezert je na světe. Inspirujte se s námi.

Další recepty autorky

Natu svět

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...