• Natu.cz
  • >
  • Blog
  • >
  • Vyhněte se „bílým jedům“ – kravské mléko

Vyhněte se „bílým jedům“ – kravské mléko

Vyhněte se „bílým jedům“ – kravské mléko

Představme si náš jídelníček. Jestliže obsahuje kravského mléko a produkty z něj, pečivo, např. kupované snídaňové kaše a uzeniny, tak vězte, že denně konzumujete velké množství celé skupiny „bílých jedů“, které nám přinesla moderní doba. Přemíra všech možných lahůdek a chutí je bohužel všechny obsahují. Pojďme se s nimi seznámit blíže. Do skupiny „bílých jedů“ patří kravské mléko a produkty z něj, bílá mouka, bílý cukr a sůl.

 

Zamysleli jste se někdy nad tím, zda je kravské mléko prospěšné pro lidský organismus? Ve skutečnosti, je člověk jediný tvor, který dobrovolně pije mléko i v dospělosti. Díky analytikům víme, co obsahuje, ale je ve skutečnosti pro nás a naše děti přínosné



 

V ČEM JE ZÁDRHEL?

Jde jednoduše o jiný organismus, jiné trávení a hlavně mléko je zdroj živin pouze pro novorozence. V momentě narození telete je už vyvinuta jeho nervová soustava, takže potřebuje hlavně rychle růst a dostat sílu. K tomu je uzpůsobeno kravské mléko, které posiluje kostru. Ovšem nervová soustava člověka se vyvíjí ještě několik let po narození a i jeho fyzický vývoj je postupný. Proto je svým složením a kvalitou nejlepší mléko mateřské, které obsahuje více fosforu a cholesterolu pro rozvoj mozku.

 

DĚTI KRMENÉ KRAVSKÝM MLÉKEM MAJÍ TENDENCI BÝT MOHUTNÉ, OBÉZNÍ A DOKONCE I PSYCHICKY POMALÉ!

 

Je třeba si uvědomit, že jak mládě roste, přestává produkovat potřebný enzym k trávení mléka, tedy mléčného cukru (laktózu). Tele pije mléko pouze půl roku, a pak se živí jenom trávou, která bohatě stačí pro tvorbu kostry tunového býka. U člověka se tento enzym (laktáza) ztrácí postupně ve věku 2-6 let, takže je poté nemožné strávit mléčný cukr a dochází k zatížení našeho organismu. Obzvlášť pokud je jeho konzumace denní záležitostí. I veterinář Vám poví, že pro Vaši kočku není mléko vhodné, jelikož bude mít zažívací problémy, je pro ni nestravitelné. Stejně tak i člověk není schopen zcela vstřebat mléčnou bílkovinu (kasein).

Všichni si ale pamatujeme a stále posloucháme, že mléko je zdrojem vápníku a nezbytných lactobacilů. Ano, v reklamách slyšíme tato tvrzení, ale zamyslíme-li se trochu, tak již záruční doba nám může naznačit, že ony kultury nemohou být v produktech dávno živé. Navíc kvalita dnešního zemědělství, podmínky pro život krav, které trpí nemocemi a jsou jim podávány ve velké míře antibiotika, nejsou vůbec v pořádku. Věděli jste, že tyto bakterie a antibiotika poté kupujete v mléku a mléčných produktech?

 

JAK TEDY REÁLNĚ MLÉKO A JEHO PRODUKTY PŮSOBÍ NA LIDSKÝ ORGANISMUS? Co se dnes ví, ale v reklamě o tom neuslyšíte?

1. Zahleňují organismus - hlen se usazuje různě v těle a dochází ke špatnému fungování organismu – neprůchodnost vejcovodů, problémy se zahleněnými dutinami, plícemi a střevy.

2. Po ztrátě enzymu k trávení mléka se postupně objevuje rýma, kašel, alergie, kožní problémy nebo poruchy se štítnou žlázou.

3. Přispívají či způsobují chronické průjmy, únavu, svalové křeče, astma, artritidu, alergie, anémii, srdeční onemocnění.

4. Přispívají k obezitě – nejen svým obsahem hormonů ale také konzumovaným množstvím, např. na výrobu 500g sýra je potřeba 5,5l mléka, které je navíc přesolované.

5. Jsou silně kyselinotvorné.

6. Poškozují sliznici tenkého střeva, střevní imunitu a zhoršují tak vstřebávání výživových látek.

 



Dnes je již spousta těchto tvrzení podložena vědeckými výzkumy, veřejnými prohlášeními nebo i vydanými knihami doktorů a vědců. Ovšem dokud opravdu nechcete něco změnit, nebo dokud neonemocníte a nejste nuceni něco změnit, tak tuto informaci jednoduše ignorujete. Ano, když je člověk zdravý, tak mu mléko tolik neublíží. Je to přeci vše tak chutné a snadno přístupné. Ale nemoc se objevuje už počátečními příznaky, jako bolesti hlavy, podrážděnost nebo únavou. A na to je třeba si dát pozor.

Jestliže jste se ocitli v situaci, kdy hledáte opravdu pomoc a cestu ven z přemíry konzumace „bílých jedů“, pak vězte, že to lze. A velice snadno! Jakou náhradu zvolit? Kde najdeme onen potřebný vápník a lactobacily? Začněte postupně s přechodem na kozí mléko a produkty z něj, nejsou tak časté a konzumace nebude tak velká a dále:

  • dostatek vápníku obsahují ryby, zelenina, luštěniny, sezamové semínka a mořské řasy;
  • správné lacto- a bifido-bakterie jsou v mléčně kvašené zelenině, v sójovém sýru natto a v pastě miso
  • jako náhradu kravského mléka zkuste použít různé druhy rostlinných mlék, např. mandlové, sójové, rýžové, kokosové atd.

 

Podívejme se krátce na množství vápníku v některých produktech, kdy denní norma vápníku je 800mg/den:



 

Jestliže se necítíte zcela dobře, zkuste vysadit všechny produkty z mléka, nahraďte je výše doporučenými a po týdnu či dvou zhodnoťte, zda se náhodou něco nezměnilo. Budete možná udiveni, jak velký vliv to může na náš organismus mít. 



„love nature, love yourself” 

NATU

NATU

Vymýšlíme pro vás recepty, které jsou rychlé na přípravu, zdravé, skvěle zasytí a navíc v nich můžete pohodlně využít naše ingredience. Nemusíte si už lámat hlavu s tím, jak se začít zdravě stravovat, pomůžeme Vám. Stačí pár chvil a skvělé hlavní jídlo, snídaně nebo dezert je na světe. Inspirujte se s námi.

Další recepty autorky

Natu svět

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...