Jak nahradit mléčné výrobky

Ať už jste vegané, máte alergii na laktózu nebo jen chcete do svého jídelníčku zakomponovat více rostlinných produktů, pokračujte ve čtení, protože v dnešním článku se dozvíte, jak chuťově nahradit mléčné výrobky

 

JAK NAHRADIT MLÉKO
JAK NAHRADIT MÁSLO
JAK NAHRADIT SÝR
JAK NAHRADIT ZMRZLINU

 

MLÉKO

Rostlinných alternativ mléka existuje spousta. Většinou se dají sehnat v běžných obchodech, a dokonce si můžete připravit domácí. Patří mezi ně například:

  • Mandlové mléko

MANDLE  

Mandlové mléko je bohaté na vápník, draslík, fosfor & hořčík a také neutralizuje vnitřní prostředí. Zároveň je nejvhodnější do kávy, jelikož je krémové a odolné vůči vyšším teplotám.

          Rýžové mléko

RÝŽE

Rýžové mléko má lehce nasládlou chuť a dá se použít místo klasického mléka skoro v každém receptu.

  •          Konopné mléko

KONOPNÁ SEMÍNKA

Konopné mléko se vyrábí z neloupaných semen konopí setého, takže má jen nízkou hladinu THC. Naopak ale obsahuje vysoké množství minerálních látek, především hořčík, železo nebo zinek.

  •          Kokosové mléko

STROUHANÝ KOKOS 

Kokosové mléko obsahuje nejvíce kalorií a zdravých tuků (článek zde), avšak právě díky tomu je perfektně krémové a hutné. Pokud máte rádi kakao, vyzkoušejte naši exotickou variantu - kokosové mléko s kakaem! Uspokojí Vaše chuťové buňky, osvěží a zároveň má opravdu široké využití, jelikož ho můžete použít do ranní snídaňové kaše, k müsli, do dezertů nebo do kávy. A když už jsme u té kávy, rovnou ji můžete nahradit kokosovým cappuccinem. Jedná se o zdravou alternativu ke klasickým ledovým kávám, jelikož je bez přídavku cukrů a umělých sladidel. Přesto ale neodolatelná kombinace svěžího kokosu a kávy Arabica bezpochyby uspokojí Vaše chuťové buňky.

 

MÁSLO

V obchodech se zdravou výživou se prodávají přímo veganská másla, která mají konzistenci i chuť stejnou, jako ta klasická. Ve většině případů ale bohužel nemají zrovna ukázkové složení, a proto by se ve zdravém jídelníčku neměla vyskytovat moc často. Vhodnou alternativou jsou například ořechové krémy:

  •          Arašídový krém

Arašídový krém je nejlevnější a pravděpodobně nejznámější zástupce ořechových krémů. Má příjemně sladkou chuť i vůni, jemnou konzistenci a přitom se nejedná o žádnou neřest – dokonce je bohatým zdrojem rostlinných bílkovin (obsahuje až 25 g/ 100 g)! Jeho využití je navíc opravdu široké, jelikož se dá použít na ovesnou kaši, do omáček i do sladkých dezertů. 

  •          Kešu krém

Kešu krém má vyšší obsah sacharidů, takže je příjemně nasládlý a skvěle poslouží jako zdravá alternativa nezdravých sladkostí. Díky svému nutričnímu složení má také blahodárné účinky na náš metabolismus, podporuje mozkové funkce a pomáhá při spalování tělesného tuku. 

  •          Mandlový krém

Mandlový krém je neodolatelně krémový, hutnější a mohli bychom ho označit za nejzdravější ze všech krémů. Obsahuje vyvážené množství bílkovin, optimální poměr polynenasycených mastných kyselin a nízké množství nasycených mastných kyselin. Mandle navíc obsahují více vápníku, než kravské mléko a také jsou významným zdrojem vitaminů E, B1 a B3. 

  •          Pistáciový krém

Pistáciový krém má krémovou konzistenci, výraznou chuť a široké využití - hodí se jak do sladkých, tak i do slaných jídel, která skvěle ozvláštní. V našem jídelníčku by se ovšem měl vyskytovat především kvůli svým zdravotním benefitům - pistácie jsou totiž oříšky, které mají tak vysoký obsah železa, že se vyrovnají čočce. Navíc mají čtyřikrát méně kalorií než jiné oříšky, a proto se v rozumném množství hodí i do redukčních diet.

Na smažení a pečení se dá místo másla použít například náš 100% přírodní za studena lisovaný kokosový olej. Je velmi vhodný pro tepelnou úpravu jídel díky svému vysokému bodu kouřivosti. Má jemné kokosové aroma, avšak na výsledné chuti jídla se to neprojeví. Poslouží i na vymazávání plechů a forem.

SÝR

Veganský sýr se dá stejně jako máslo sehnat ve specializovaných prodejnách a opět chuťově není poznat rozdíl. Některé druhy se dokonce i roztékají v troubě, tudíž skvěle poslouží například na pizzu nebo toast. Složení těchto náhražek ale opět není ideální, a proto bych vám doporučovala kupovat si je spíš výjimečně. Já si nejraději dělám sýry domácí, přičemž můj nejoblíbenější je mandlová ricotta, na kterou najdete recept zde.

 ZMRZLINA

Není nic jednoduššího, než udělat si zmrzlinu domácí - jediné, co potřebujete, je pár zmražených banánů a poté cokoliv dalšího, co máte rádi. Pro inspiraci můžete vyzkoušet některý z receptů na našem blogu:

Jahodovo/vanilková zmrzlina

Snickers zmrzlina

Acai bowl

"love nature, love yourself"   

Tereza Šlancarová

Tereza Šlancarová

Jmenuji se Tereza Šlancarová a jsem dvacetiletá studentka Univerzity Karlovy. Ke zdravému životnímu stylu jsem se dostala přibližně před 5 lety, kdy jsem začala pravidelně cvičit, a také vymýšlet své první recepty. Proto jsem si před 2 lety založila Instagram @terezas_diary a následně i blog www.terezasdiary.com, kde své recepty & rady ohledně zdravého životního stylu sdílím i s ostatními. Zároveň jsem veganka, a proto se snažím ukázat, že zdravá veganská jídla mohou být chutná a že se dají vymyslet opravdu zajímavé recepty! Kromě vymýšlení receptů, vaření, focení a psaní článků zbožňuji také sport - pravidelně chodím do posilovny, jsem certifikovaný instruktor jógy a minulý rok jsem běžela půlmaraton. Ve volném čase se zajímám o filosofii, ráda čtu nebo poslouchám podcasty o zdravém životním stylu a veganství.

Další recepty autora
Realizace e-shopu TAH reklamní agentura, s.r.o.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...