Vítejte ve světě vloček

Vítejte ve světě vloček

7 důvodů proč jíst vločky:

  • jsou nedílnou součástí zdravého jídelníčku, která díky obsahu komplexních sacharidů zasytí a postupně uvolňuje energii do těla
  • jsou zdrojem přirozené vlákniny, která blahodárně působí na zažívání, peristaltiku střev i snižování cholesterolu v krvi
  • podíl minerálů závisí na půdě a pěstování plodin, ale zpravidla je hojně kumulován draslík, fosfor, zinek, železo a mangan
  • z řad vitamínů v nich najdeme zejména vitamín B1, B2 a E
  • pravidelná konzumace vloček snižuje nebezpečí vzniku civilizačních nemocí
  • jsou vhodné při redukční dietě, podporují zažívání a zvyšují vstřebatelnost ostatních živin
  • jsou vhodné pro děti, sportovce, do redukčních diet a většina i do bezlepkových diet
 


Jak se oves přemění ve vločku?

  1. fáze čištění – zrno se zbaví nečistoty a nežádoucích elementů. Některé druhy zrn se loupou kvůli nepoživatelné slupce (pohanka, proso, špalda, oves, ječmen), jiné se zpracovávají celé (pšenice, žito).
  2. fáze změknutí – podle druhu zrna se volí také doba, po kterou je vystaveno napařování, a to při teplotě do 110 °C. Rámcově se jedná o minuty až desítky minut. V této fázi se docílí změknutí.
  3. fáze lisování – těžké válce následně zrna snadno slisují a rozmáčknou na požadovaný tvar a vločka je na světě.
  4. fáze balení – po sušení následuje už jen balení a na nás je jejich správné zužitkování.  
 

Jak skladovat ovesné vločky? 

Zrno jako takové má několikaletou trvanlivost, pokud je skladováno správně. Při výrobě vloček ale přichází drcením o svou přirozenou ochranu, slupku. Bez ní vločky podléhají přibližně půlroční spotřební době.  
Udržujte je v temnu, utěsněné nádobě a nejlépe i v chladu. 
 

Konzumace a příprava

Vločky jsou polotovarem, i když se mohou tvářit jako hotový produkt. Ačkoli projdou během výroby napařováním, jde jen o krátkou dobu. Občasná konzumace syrových vloček, například v jogurtu či domácím müsli, neuškodí. Pro plnohodnotné trávení a při pravidelné konzumaci je nutné tepelné zpracování. Tím vločky přicházejí o anti-nutriční látky, které zabraňují vstřebávání jistých živin v těle. Pokud z nich nebudete připravovat směs na smažení či pečení, zalijte je na několik minut alespoň horkou vodou. U velkých vloček je vhodné nechat krátce projít bodem varu. 
 

6 tipů na využití vloček

Díky našemu širokému sortimentu běžných i exotičtějších vloček si snadno zpestříte jídelníček a prospějete tak svému zdraví i pozitivní náladě.
 
1. Snídaňové kaše
Snídaňové kaše jsou velkým tématem nejen na sociálních sítích. Snídaňovou směs podle vlastních preferencí si dnes můžete koupit předpřipravenou téměř kdekoliv. Není nad to si doma udělat svou vlastní.
TIP! Stačí zvolit základ, který se dá nakombinovat z více druhů vloček, dochutit lyofilizovaným nebo sušeným ovocem a posypat oříšky nebo semínky. Doporučujeme základ kaše z vloček krátce povařit ve vodě nebo v rostlinném mléce. 
NEBO
Pokud nemáte prostor a čas na vytvoření vlastní směsi, nabízíme Vám naši specialitu - Natu snídaňově kaše na celý týden! 


 

2. Zahušťování
Rozmixované vločky jsou vhodné na zahuštění například zeleninových polévek, omáček nebo pomazánek. 
 
3. (Ne)pečení
Namleté nebo celé vločky můžete přidat do muffinů, marokánek, sušenek, bábovek, domácích müsli tyčinek, chlebíčků i nepečených RAW pochoutek. Obohatíte tak základ o cenné látky a texturu. 
 
4. Placky, palačinky, lívance 
Vločkami zpestříte těsto na lívance, placky nebo palačinky. Pro jemnější strukturu použijte například amarantové, jáhlové nebo pohankové. Jsou skvělou alternativou běžné mouky, kterou jimi můžete částečně doplnit nebo úplně nahradit.  Záleží na požadované konzistenci a chuti. 
 
5. Smoothies
Chcete-li své oblíbené smoothies nebo proteinové kokteily doplnit o kvalitní energii, není nic jednoduššího než přidat do směsi požadované množství oblíbených vloček. 
 
6. Vyrobte si domácí granolu
Směs libovolných vloček jednoduše smíchejte s ořechy, semínky, sušeným ovocem a medem. Směs zapékejte při 180°C asi 40 minut. Granola je ideální rychlá svačinka nebo součást snídaňové směsi. 
 



 

Seznamte se lépe s různými druhy vloček, jejich vlastnostmi a přípravou:

Věděli jste, že:

  • většina vloček je bohatá na rostlinné bílkoviny (až 14%)
  • nejvyšší zastoupení rostlinných bílkovin najdeme u amarantových vloček (14,6%)
  • pohanka má díky vysokému obsahu rutinu blahodárný vliv na cévy, skvěle detoxikuje a prohřívá organismus
  • v ovesných vločkách je hojně zastoupená vláknina, a to hned ve dvou formách – rozpustná a nerozpustná
  • i když jsou ovesné vločky jedny z nejběžnějších, mají silné protinádorové schopnosti díky vitamínu K a kromě toho povzbuzují mysl i náladu hojným množstvím vitamínu B a tryptofanu
  • žitné vločky ze všech druhů nejefektivněji snižují krevní tlak a podporují krevní oběh a pružnost cév, a to díky vyššímu obsahu vitamínu E, selenu a celulóze
  • jáhlové vločky zklidňují zažívání, jsou nejsnadněji stravitelné a navíc mají velmi vysokou výživovou hodnotu
  • většina vloček jsou přirozeně bezlepkové, takže si mohou pochutnat i lidé trpící nesnášenlivostí lepku

„love nature, love yourself” 
NATU

NATU

Vymýšlíme pro vás recepty, které jsou rychlé na přípravu, zdravé, skvěle zasytí a navíc v nich můžete pohodlně využít naše ingredience. Nemusíte si už lámat hlavu s tím, jak se začít zdravě stravovat, pomůžeme Vám. Stačí pár chvil a skvělé hlavní jídlo, snídaně nebo dezert je na světe. Inspirujte se s námi.

Další recepty autorky

Natu svět

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...