• Natu.cz
  • >
  • Blog
  • >
  • Čisté tělo i mysl jarní detoxikací!

Čisté tělo i mysl jarní detoxikací!

Jaro je období probouzení přírody. Najednou se zvedá energie. V zimě náš organismus shromažďuje a využívá zásoby, na jaře nastává čas pročišťování. Proto je nejvhodnějším obdobím pro očistu těla i mysli. A největší pozornost by se měla věnovat očistě jater, která slouží pro zpracování živin a jsou považována za detoxikační centrum lidského organismu. Játra bychom měli udržovat v kondici celoročně, avšak na jaře potřebují naši zvýšenou pozornost. 

 

Co vypustit a co jíst
Očista jater
Jak na detoxikaci
Benefity detoxikace

 

Čemu je lepší se v tomto období vyhnout, případně omezit?

  • mléčným výrobkům
  • smaženým, pečeným a tučným jídlům
  • masu a uzeninám
  • alkoholickým nápojům a cigaretám
  • chemickým lékům
  • sušenému ovoci s obsahem nebezpečných siřičitanů

 

Jeďte na zelenou!

Při očistě jater Vám velmi pomohou zelené potraviny. Na jaře doporučujeme zvýšit konzumaci zelené naťové zeleniny jako pažitka, pórek, medvědí česnek, kopřivy, podběl, atd. a zelených superpotravin, např. v prášku spirulina, chlorela, mladý ječmen, pampeliška, kelp.

Doporučujeme konzumovat tepelně upravované potraviny, které jsou pro lidský organismus mnohem lépe stravitelné než ty syrové. Postupně přidávat čerstvou zelenou zeleninu. Na zpestření chuti spolu s bylinkami používejte citron, zázvor nebo umeocet. Jako snídaně je vhodná čerstvě vylisovaná šťáva z mrkve s kapkou sezamového oleje, který posiluje játra a lžička spiruliny, která podporuje jejich regeneraci.

 

Spektrum jídel aneb co na “jarní talíř”?

  • obilniny- oves, ječmen, žito, bulgur, kuskus, jáhly (postupně ubírejte pohanku)
  • vhodně upravené luštěniny
  • klíčky - mungo, řeřicha, vojtěška
  • velké množství zelené listové zeleniny
  • bylinky - medvědí česnek, sedmikráska, pampeliška, pažitka, pelyněk, pórek
  • oleje - sezamový, olivový, olej z ostropestřce mariánského
  • kvašená zelenina

 

Další tipy jak udržet játra v kondici:

  • nehněvejte se, játra nemají rády hněv a tlak z vnější
  • nebuďte příliš přísní na okolí a Vaše děti, nevytvářejte tlak
  • snažte se vyhnout nevhodným jídlům
  • pečujte o své duševní zdraví cvičení
  • Náš TIP: 3x týdně si dopřejte koupel z pšeničných otrub - je přínosná pro očistu jater a působí blahodárně na stav naší pokožky. 1 kg otrub přidejte do koupele a koupejte se 20 minut. 

Proč je očista organismu důležitá?

Toxiny, zplodiny metabolismu a odpadní látky se celoročně usazují v našem organismu, zejména v tlustém střevě a nedávají tak prostor pro vstřebávání živin z potravy. Důsledkem je většinou únava, nespavost, deprese, stres, přejídání se nebo nechuť k jídlu, špatná pleť, zhoršení kvality vlasů a zpomalený metabolismus.

Pokud nepatříte mezi vegetariány a maso je nedílnou součástí Vašeho každodenního jídelníčku, patříte mezi největší adepty na „detox“ organismu. Při zvýšené konzumaci živočišných bílkovin (vejce, maso a mléčné výrobky) se totiž v těle usazují těžko odbouratelné odpadní látky. Maso navíc obsahuje těžké kovy a zbytky léků, které jsou součástí velkochovů.
 

 

Jak na detoxikaci? 

Detoxikace neboli očistná kůra je proces, kdy tělo vylučuje nahromaděné toxiny a odpadní látky z těla. Většina lidí si myslí, že krátkodobým půstem je vše vyřešené. Detoxikace by se měla provádět pravidelně a s ohledem na životní styl každého člověka.

Důležitý je dostatečný příjem tekutin a vlákniny, která zlepšuje peristaltiku střev a pomáhá odstraňovat odpadní látky usazené v záhybech tlustého střeva. Při opravdu špatné životosprávě mohou být tyto nánosy reálnou příčinou až 70% civilizačních chorob!

Takže, nejprve si udělejte čas a připravte se  psychicky.

RESTART za 3 dny

Na očistu tlustého střeva a vyloučení odpadních látek z těla je velmi vhodný jitrocel indický neboli psyllium.

Psyllium je vláknina rozpustná ve vodě, která se získává z osemení jitrocele indického. Jitrocel podporuje funkce trávicího traktu a střev a udržuje normální hladinu cholesterolu v krvi. Při konzumaci psyllium několikrát zvětší svůj objem, čímž vyvolá pocit sytosti. Kromě toho také pohlcuje nadbytečné tekutiny a odvádí škodlivé látky z těla.

1. Ráno po probuzení dejte sobě i tělu čas na nastartování a hned ho nezahlcujte 

-  jak vstanete, vypláchněte si ústa a dejte si na snídani sklenici vody s psylliem

-  doporučené dávkování - ženy 3 polévkové lžíce (20 g) denně, muži 5 polévkových lžic (30 g) denně

2. Oběd je důležitý sníst mezi 11-14 hodinou pro podporu trávicího ohně

-  zvolte lehkou a bezmasou stravu, která dodá energii, ale zároveň nezahltí tělo

-  DOPORUČUJEME velmi vhodný a jednoduchý detoxikační pokrm podle ajurvédy KIČADI

Výsledky detoxikace na sebe nenechají dlouho čekat

Jestliže budete ukáznění, trpěliví a budete dodržovat detoxikační kúru správně, zanedlouho se obnoví a restartují Vaše tělesné i duševní funkce. Během detoxikace v těle dochází k řadě procesů, které ze začátku vyvolávají nepříjemné reakce, tedy detoxikační příznaky jako zhoršení stavu kůže (nečistoty se dostávají ven z těla), únava, bolest hlavy či nechuť k jídlu. Obzvlášť je–li organismus přesycený škodlivými látkami.
 

 

Benefity detoxikace:

  • zlepšení tělesné i duševní kondice
  • zvýšení energie
  • čistá a jasná pleť
  • lepší paměť a koncentrace díky eliminaci toxinů, které brání výživě nejen mozku
  • obnova činnosti orgánů, zejména jater a ledvin
  • omlazení organismu

Jednorázová detoxikace nestačí!

Pokud dlouhodobě holdujete nezdravému životnímu stylu, konzumujete rychlá jídla s prázdnými kaloriemi, nedodržujete pitný a spánkový režim, pravidelně se nehýbete a nepobýváte v přírodě, rozhodně Vás jednorázová detoxikační kůra nespasí, naopak Vám může metabolismus ještě více rozhodit. Snažte se tedy vylepšit životní styl alespoň drobnými krůčky a změnami, které se sice nemusí projevit ihned, ale později to zřetelně poznáte. 

Nezapomínejte na základní principy a správný přístupu k životu.

Naše každodenní doporučení jsou:

  1. Dodržování zásady umírněnosti ve stravování, pohybu i v práci.
  2. Pobyt v přírodě
  3. Kvalitní a vyvážená strava
  4. Pravidelný pohyb
  5. Pitný režim
  6. Pravidelný spánek

     

To vše by mělo být automatické v případě, že milujeme sami sebe, přírodu, věci a lidi kolem nás. A jestliže v něčem pokulháváte, nevadí, dejte si čas a vytrvejte.


"love nature, love yourself"

NATU

NATU

Vymýšlíme pro vás recepty, které jsou rychlé na přípravu, zdravé, skvěle zasytí a navíc v nich můžete pohodlně využít naše ingredience. Nemusíte si už lámat hlavu s tím, jak se začít zdravě stravovat, pomůžeme Vám. Stačí pár chvil a skvělé hlavní jídlo, snídaně nebo dezert je na světe. Inspirujte se s námi.

Další recepty autorky

Natu svět

Realizace e-shopu TAH reklamní agentura, s.r.o.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...