Chlorella a spirulina

Chlorella a spirulina

Chlorella

Chlorella je o miliardu let mladší než spirulina a její silné buněčné stěny ji posouvají blíže k rostlinám, než k řasám. Je kulatá a má v průměru asi 2 až 10 mikronů (mikron - milióntina metru). Její jedinečná buněčná struktura umožňuje efektivně vázat z těla škodlivé zplodiny a toxiny, kterých se obtížně zbavujeme. Kromě toho utěsňuje střevní stěny a zabraňuje tak pronikání sekundárních toxinů do těla. Chlorella je skvělým pomocníkem při detoxikaci těla od rtuti a dalších kovů. Ty se v těle hromadí například ze starých zubních výplní, nebo při konzumaci velkého množství ryb a mořských plodů. Má také prokazatelné antivirové, antibakteriální a protiplísňové účinky.



Spirulina

Nejedná se o řasu, jak se velmi často mylně uvádí, ale o sinice. Spirulina k životu potřebuje hlavně vysoké pH, proto se vyskytuje převážně v tropických vodách v Asii, v Africe nebo v Jižní Americe. Díky jejímu zabarvení se jí mnohdy říká modrozelená řasa. Její dominantou je kromě nejrůznějších vitamínů a minerálů hlavně vitamín B12. Společně s detoxikačními účinky je v tomto případě docíleno skvělé regenerace jaterní tkáně, posílení imunitního systému a odstranění těžkých kovů z těla ven. Pozitivním způsobem působí na nervové ústrojí člověka a je lehce stravitelná. Spirulinu lze považovat za nejzdravější a nejstarší potravinu na světě. Již v 16. století ji konzumovali a používali Aztékové.



Výživové a zdravotní benefity

Chlorella se může pochlubit několika nutričními oceněními:
  • obsahuje nejvyšší množství chlorofylu ze všech dostupně známých rostlin
  • bohatá na beta-karoten, alfa-karoten a lutein
  • bohatý zdroj vitamínů B, C, D, E, K
  • obsahuje minerální látky jako fosfor, vápník, zinek, hořčík a železo
  • bohatá na bílkoviny a nabízí také bohatý zdroj zdravých tuků včetně kyseliny olejové
  • má obrovské nutriční výhody a bylo prokázáno, že podporuje zdravé hormonální funkce a kardiovaskulární zdraví, snižuje účinky chemoterapie a záření, snižuje krevní tlak, cholesterol a vyniká při odstraňování škodlivých toxinů z těla
Spirulina je považována za jednu z nejvíce nutričně komplexních potravin:
  • jeden z nejbohatších zdrojů beta-karotenu, obsahuje 10x více beta-karotenu než mrkev
  • velmi bohatá na bílkoviny (obsahuje 55 – 77 % bílkovin, tedy asi 3x více než hovězí maso a ryby)
  • obsahuje všechny esenciální aminokyseliny
  • bohatý zdroj mastných kyselin včetně jedné z nejvzácnějších - kyseliny gama-linoleové
  • zdrojem vitamínů A, B, C, E, K
  • obsahuje minerální látky jako draslík, vápník, chrom, měď, železo a hořčík
  • bohatá na nukleové kyseliny, které jsou důležité pro buněčnou regeneraci a mají vliv na proces stárnutí a opotřebení organismu
  • bylo prokázáno, že pomůže tělu v boji s infekcemi, snižuje alergické reakce, chrání proti rakovině, snižuje hladinu cholesterolu a napomáhá při hubnutí



Rozdíly mezi spirulinou a chlorellou

  • Vzhled - chlorella je zelená řasa, oproti modro-zelené spirulině. Právě zelený odstín ukazuje, že chlorella je bohatší na chlorofyl a z tohoto důvodu je také lepší v odstraňování toxinů z těla a je vysoce doporučovaná pro ty, kteří chtějí detoxikovat organismus
  • Obsahem živin - chlorella obsahuje unikátní komplex CGF, neboli Chlorella Growth Factor (růstový faktor chlorelly). Jedná se o směs bílkovin, vitamínů, enzymů, peptidů, glykoproteinů atd. CGF je zajímavý tím, že obsahuje i některé blíže nespecifikované složky, které celkově podporují metabolismus a obnovu buněk, zvyšují imunitu, tvorbu bílých krvinek a zlepšují plodnost. Ukázalo se, že chlorella dokáže opravit poškozené nervové tkáně a pomoct při výrobě buněk.


Jednoduše řečeno, chlorella je lepší na detoxikaci a spirulina na výživu těla.

Tabulka níže Vám ukáže hlavní rozdíly ve vlastnostech obou superpotravin.

Jak s dávkováním?

Obě superpotraviny je vhodné dávkovat půl hodiny před jídlem. 
Chlorellu doporučujeme užívat 1–3x denně 2 tablety. S dávkováním začněte pozvolna, aby si tělo zvyklo, nejlépe s 1 tabletou denně (= 0,25g). Postupně byste se měli dostat u mužů na dávku okolo 5g a u žen 4g. Dávkování chlorelly se může z důvodu nemoci, stresu, únavy či špatného stravování zvýšit až na 20g.
spiruliny se doporučujeme držet v hranicích 2–8g denně a opět začít postupně.



 

Na co si dát pozor?

Neužívejte chlorellu zároveň s vitamínem C! Pokud užíváte vitamín C, dávkujte ho s hodinovým odstupem od chlorelly a nejlépe po jídle. Vitamín C má schopnost narušit vazby, na které chlorella váže těžké kovy a ty se pak mohou dostat do zranitelnějších míst v těle (játra, ledviny, mozek)!

Víte, že:

  • chlorella slouží jako ideální doplněk při regeneraci, dezinfekci a čistění střev?
  • spirulina je jedničkou při posílení imunity, zvýšení energie, budování postavy a diet?
  • když kombinujeme chlorellu a spirulinu, dostáváme do těla kompletní sortiment aminokyselin, ze kterých si pak naše tělo buduje vlastní bílkoviny?
 
NATU

NATU

Vymýšlíme pro vás recepty, které jsou rychlé na přípravu, zdravé, skvěle zasytí a navíc v nich můžete pohodlně využít naše ingredience. Nemusíte si už lámat hlavu s tím, jak se začít zdravě stravovat, pomůžeme Vám. Stačí pár chvil a skvělé hlavní jídlo, snídaně nebo dezert je na světe. Inspirujte se s námi.

Další recepty autorky

Natu svět

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...