Chlorella a spirulina

Obě patří mezi tzv. superpotraviny a výživové doplňky. Díky bohatému obsahu chlorofylu mají charakteristické zelené zbarvení. Obsahují řadu živin, prvků a vitálních látek, které mají pozitivní vliv na zdraví. 
Která z nich by ale měla být začleněna do našeho jídelníčku? Která nám přinese lepší účinky? Chlorela či spirulina? Nebo obě současně?

 

 

chlorella
spirulina
rozdíly
dávkování

 

Chlorella

Chlorella je o miliardu let mladší než spirulina a její silné buněčné stěny ji posouvají blíže k rostlinám, než k řasám. Je kulatá a má v průměru asi 2 až 10 mikronů (mikron - milióntina metru). Její jedinečná buněčná struktura umožňuje efektivně vázat z těla škodlivé zplodiny a toxiny, kterých se obtížně zbavujeme. Kromě toho utěsňuje střevní stěny a zabraňuje tak pronikání sekundárních toxinů do těla. Chlorella je skvělým pomocníkem při detoxikaci těla od rtuti a dalších kovů. Ty se v těle hromadí například ze starých zubních výplní, nebo při konzumaci velkého množství ryb a mořských plodů. Má také prokazatelné antivirové, antibakteriální a protiplísňové účinky.


Spirulina

Nejedná se o řasu, jak se velmi často mylně uvádí, ale o sinice. Spirulina k životu potřebuje hlavně vysoké pH, proto se vyskytuje převážně v tropických vodách v Asii, v Africe nebo v Jižní Americe. Díky jejímu zabarvení se jí mnohdy říká modrozelená řasa. Její dominantou je kromě nejrůznějších vitamínů a minerálů hlavně vitamín B12. Společně s detoxikačními účinky je v tomto případě docíleno skvělé regenerace jaterní tkáně, posílení imunitního systému a odstranění těžkých kovů z těla ven. Pozitivním způsobem působí na nervové ústrojí člověka a je lehce stravitelná. Spirulinu lze považovat za nejzdravější a nejstarší potravinu na světě. Již v 16. století ji konzumovali a používali Aztékové.


Výživové a zdravotní benefity

Chlorella se může pochlubit několika nutričními oceněními:

  • obsahuje nejvyšší množství chlorofylu ze všech dostupně známých rostlin
  • bohatá na beta-karoten, alfa-karoten a lutein
  • bohatý zdroj vitamínů B, C, D, E, K
  • obsahuje minerální látky jako fosfor, vápník, zinek, hořčík a železo
  • bohatá na bílkoviny a nabízí také bohatý zdroj zdravých tuků včetně kyseliny olejové
  • má obrovské nutriční výhody a bylo prokázáno, že podporuje zdravé hormonální funkce a kardiovaskulární zdraví, snižuje účinky chemoterapie a záření, snižuje krevní tlak, cholesterol a vyniká při odstraňování škodlivých toxinů z těla

Spirulina je považována za jednu z nejvíce nutričně komplexních potravin:

  • jeden z nejbohatších zdrojů beta-karotenu, obsahuje 10x více beta-karotenu než mrkev
  • velmi bohatá na bílkoviny (obsahuje 55 – 77 % bílkovin, tedy asi 3x více než hovězí maso a ryby)
  • obsahuje všechny esenciální aminokyseliny
  • bohatý zdroj mastných kyselin včetně jedné z nejvzácnějších - kyseliny gama-linoleové
  • zdrojem vitamínů A, B, C, E, K
  • obsahuje minerální látky jako draslík, vápník, chrom, měď, železo a hořčík
  • bohatá na nukleové kyseliny, které jsou důležité pro buněčnou regeneraci a mají vliv na proces stárnutí a opotřebení organismu
  • bylo prokázáno, že pomůže tělu v boji s infekcemi, snižuje alergické reakce, chrání proti rakovině, snižuje hladinu cholesterolu a napomáhá při hubnutí
     



Rozdíly mezi spirulinou a chlorellou

  • Vzhled - chlorella je zelená řasa, oproti modro-zelené spirulině. Právě zelený odstín ukazuje, že chlorella je bohatší na chlorofyl a z tohoto důvodu je také lepší v odstraňování toxinů z těla a je vysoce doporučovaná pro ty, kteří chtějí detoxikovat organismus
  • Obsahem živin - chlorella obsahuje unikátní komplex CGF, neboli Chlorella Growth Factor (růstový faktor chlorelly). Jedná se o směs bílkovin, vitamínů, enzymů, peptidů, glykoproteinů atd. CGF je zajímavý tím, že obsahuje i některé blíže nespecifikované složky, které celkově podporují metabolismus a obnovu buněk, zvyšují imunitu, tvorbu bílých krvinek a zlepšují plodnost. Ukázalo se, že chlorella dokáže opravit poškozené nervové tkáně a pomoct při výrobě buněk.


Jednoduše řečeno, chlorella je lepší na detoxikaci a spirulina na výživu těla.

Tabulka níže Vám ukáže hlavní rozdíly ve vlastnostech obou superpotravin.

Jak s dávkováním?

Obě superpotraviny je vhodné dávkovat půl hodiny před jídlem. 

Chlorellu doporučujeme užívat 1–3x denně 2 tablety. S dávkováním začněte pozvolna, aby si tělo zvyklo, nejlépe s 1 tabletou denně (= 0,25g). Postupně byste se měli dostat u mužů na dávku okolo 5g a u žen 4g. Dávkování chlorelly se může z důvodu nemoci, stresu, únavy či špatného stravování zvýšit až na 20g.

spiruliny se doporučujeme držet v hranicích 2–8g denně a opět začít postupně.


 

 Na co si dát pozor?

Neužívejte chlorellu zároveň s vitamínem C! Pokud užíváte vitamín C, dávkujte ho s hodinovým odstupem od chlorelly a nejlépe po jídle. Vitamín C má schopnost narušit vazby, na které chlorella váže těžké kovy a ty se pak mohou dostat do zranitelnějších míst v těle (játra, ledviny, mozek)!

Víte, že:

  • chlorella slouží jako ideální doplněk při regeneraci, dezinfekci a čistění střev?
  • spirulina je jedničkou při posílení imunity, zvýšení energie, budování postavy a diet?
  • když kombinujeme chlorellu a spirulinu, dostáváme do těla kompletní sortiment aminokyselin, ze kterých si pak naše tělo buduje vlastní bílkoviny?

 

"love nature, love yourself"

NATU

NATU

Vymýšlíme pro vás recepty, které jsou rychlé na přípravu, zdravé, skvěle zasytí a navíc v nich můžete pohodlně využít naše ingredience. Nemusíte si už lámat hlavu s tím, jak se začít zdravě stravovat, pomůžeme Vám. Stačí pár chvil a skvělé hlavní jídlo, snídaně nebo dezert je na světe. Inspirujte se s námi.

Další recepty autora
Realizace e-shopu TAH reklamní agentura, s.r.o.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...