Od 22. 10. 2020 zůstávají prodejny NATU otevřené (Holešovice, Bystřice). Na prodejnách nadále funguje vyzvedávání objednávek z e-shopu. 

  • Natu.cz
  • >
  • Blog
  • >
  • VEGANUARY - pojďte do toho s námi!

VEGANUARY - pojďte do toho s námi!

Ať už jste se rozhodli, začít se s příchodem Nového roku stravovat rostlinně nebo jen chcete po svátcích svůj jídelníček trochu odlehčit, právě teď k tomu máte ideální příležitost - pojďte s námi do VEGANUARY! 

 

  1. CO JE TO VEGANSTVÍ

Veganství je životní styl založený na nenásilí, úctě a respektu ke všemu živému. Vegani tudíž nekonzumují žádné živočišné produkty (maso, ryby, mléčné výrobky ani vejce), avšak rozhodně to neznamená, že by byla veganská strava nezajímavá či nedostatečná. Ve skutečnosti má správně sestavený veganský jídelníček mnoho zdravotních benefitů, jelikož je založen především na luštěninách, obilovinách, ořechách, semínkách, ovoci a zelenině. Obecně je rostlinná strava energeticky chudší, proto je vhodná při hubnutí. Mylně ovšem panuje představa, že je veganství dieta - na veganské stravě je bezpochyby možné také přibrat a pokud je právě to váš cíl, zkuste do své stravy zakomponovat kaloricky vydatnější potraviny, jako jsou například ořechy, ořechové krémy či sušené ovoce. 

  1. CO TO JE VEGANUARY

Jedná se o Britskou neziskovou organizaci, která byla založena v roce 2014. Od té doby pořádá celosvětovou výzvu VEGANUARY, během které se lidé po dobu měsíce ledna stravují čistě vegansky. Minulý rok se do této výzvy oficiálně zapojilo 250 000 lidí ze 193, čímž se výrazně snížila spotřeba živočišných produktů. Podaří se nám letos toto číslo překonat? 

  1. TIPY, JAK SE DO VEGANUARY ZAPOJIT

INSPIRUJTE SE

Pokud zatím nevíte, jaké potraviny kupovat či jaká jídla vařit, jednoduše se inspirujte! V tomto ohledu jsou velkou výhodou sociální sítě, kde najdete veganské recepty z celého světa. Zároveň i většina receptů na našem blogu je veganská a téměř všechny produkty na našem e-shopu jsou čistě rostlinného původu. 

VYZKOUŠEJTE ROSTLINNÉ ALTERNATIVY

Pokud jste zvyklí, jíst hodně živočišných produktů, vyzkoušejte jejich rostlinné alternativy:

  • Maso - Tofu, Tempeh, Seitan, Luštěniny
  • Mléko - Kokosové mléko (Obsahuje vysoké množství zdravých tuků, díky čemuž je perfektně krémové a hutné. Pokud máte rádi kakao, vyzkoušejte naši exotickou variantu - kokosové mléko s kakaem! Uspokojí Vaše chuťové buňky, osvěží, a zároveň má opravdu široké využití, jelikož ho můžete použít do ranní snídaňové kaše, k müsli, do dezertů nebo do kávy. A když už jsme u té kávy, rovnou ji můžete nahradit kokosovým cappuccinem. Jedná se o zdravou alternativu ke klasickým ledovým kávám, jelikož je bez přídavku cukrů a umělých sladidel. Přesto ale neodolatelná kombinace svěžího kokosu a kávy Arabica bezpochyby uspokojí Vaše chuťové buňky.)
  • Máslo - Ořechové krémy (tip: vyzkoušejte naší limitovanou edici pistáciových krémů!), kokosový olej 
  • Vejce - míchaná ,,tofíčka”, pečení: chia semínka, mletá lněná semínka, ořechový krém, banán, jablečné pyré

BUĎTE KREATIVNÍ

Nebojte se v kuchyni experimentovat a vyzkoušejte potraviny, které neznáte. Věděli jste například, že karob pokrmu dodá neodolatelně čokoládovou chuť, zatímco maca zajistí karamelový nádech? Exotické druhy zeleniny, ovoce, různé fazole, přílohy, oříšky, semínka...smíchejte, na co máte chuť a buďte kreativní

SUPLEMENTUJTE VITAMIN B12

Vitamin B12 se podílí hlavně na krvetvorbě a fungování nervového systému, nicméně nevyskytuje se v žádných rostlinných zdrojích, a proto se na veganské stravě musí suplementovat (až 20% celkové populace ale trpí nedostatkem B12, proto mu radši věnujte pozornost, i když na rostlinné stravě nejste). Denně se osobám do 50 let doporučuje konzumovat 250 µg kyanokobalaminu, což je synteticky vyrobená forma vitaminu B12 (také se dá užívat jednou týdně dávka 2500 µg). Zároveň existují potraviny, které jsou fortifikované (obohacené) o B12 - patří mezi ně například rostlinná mléka, alternativy masa, snídaňové cereálie nebo lahůdkové droždí. Nedostatek B12 se projevuje úzkostí, depresemi, brněním v končetinách, únavou nebo slabostí a dlouhodobý nedostatek dokonce může vést k poškození nervového a kardiovaskulárního systém, proto jestli se těmto nežádoucím stavům chcete vyhnout, radši B12 suplementujte.

 

 "love nature, love yourself"

Tereza Šlancarová

Tereza Šlancarová

Jmenuji se Tereza Šlancarová a jsem dvacetiletá studentka Univerzity Karlovy. Ke zdravému životnímu stylu jsem se dostala přibližně před 5 lety, kdy jsem začala pravidelně cvičit, a také vymýšlet své první recepty. Proto jsem si před 2 lety založila Instagram @terezas_diary a následně i blog www.terezasdiary.com, kde své recepty & rady ohledně zdravého životního stylu sdílím i s ostatními. Zároveň jsem veganka, a proto se snažím ukázat, že zdravá veganská jídla mohou být chutná a že se dají vymyslet opravdu zajímavé recepty! Kromě vymýšlení receptů, vaření, focení a psaní článků zbožňuji také sport - pravidelně chodím do posilovny, jsem certifikovaný instruktor jógy a minulý rok jsem běžela půlmaraton. Ve volném čase se zajímám o filosofii, ráda čtu nebo poslouchám podcasty o zdravém životním stylu a veganství.

Další recepty autora
Realizace e-shopu TAH reklamní agentura, s.r.o.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...