Od 22. 10. 2020 zůstávají prodejny NATU otevřené (Holešovice, Bystřice). Na prodejnách nadále funguje vyzvedávání objednávek z e-shopu. 

Ořech versus ořech v polevě

Není kalorie jako kalorie. Příjem energie obdobný, avšak přínos pro tělo zcela odlišný

Proč od dětství většina z nás miluje sladkou chuť? Naše tělo to s námi myslelo dobře. Děti vydají spoustu energie a proto jí také hodně potřebují přijmout. Obecně můžeme říci, že sladké potraviny obsahují cukry a tedy rychlý zdroj energie. Pokud si dáme například ovoce a k tomu přidáme pravidelný pohyb, je vše v pořádku.

Naše závislost však byla zneužita. Stali jsme se otroky výrobců potravin, kteří zjistili, že pokud produkt chytře osladí, rychleji si ho zamilujeme a příště opět skončí v našem košíku. Namátkou můžeme jmenovat jogurty, müsli, sušené ovoce, ořechy, dresinky, rajčatové omáčky, nápoje, čaje nebo i sušené maso. Nikde uměle dodaný cukr být nemusí, ale je tam.

Jako velký příklad poslouží ořechy. Zde ani není třeba nic maskovat. Proč si nevylepšit zdravý oříšek čokoládovou, jogurtovou nebo jinou polevou.

Při konzumaci ořechů, potažmo potravin, se nelze ohlížet jen na počet kalorií či kilojoulů, které dostaneme do těla. Nenechte se ukonejšit tím, že přírodní ořechy obsahují stejně nebo dokonce i o trochu víc kilojoulů než ořechy v polevě. Zásadní je změna složení! Nejpádnějším důvodem pro zařazení ořechů do našeho jídelníčku, samozřejmě kromě skvělé chuti a zábavného chroupání, je štědrá dávka nenasycených mastných kyselin. Kyselina omega-6, snižuje „zlý” LDL cholesterol, a společně s kyselinou omega-3, zastoupenou v rybím tuku, působí pozitivně na kardiovaskulární systém. Ořechy také obsahují rostlinné bílkoviny a dlouhý výčet prospěšných minerálních látek s příznivým účinkem na naši nervovou soustavu.

Jeden příklad za všechny. Se 100gramovou porcí arašídů získáte zhruba 40 gramů nenasycených mastných kyselin, u vylepšených s mléčnou čokoládou je to gramů 15. Vlivem sladké polevy výrazně narostou jednoduché cukry, ze 4 gramů máte rázem 55 gramů. Pokud se tedy rozhodnete pro ořech v polevě, přijmete ve stejně velké svačince méně kvalitních nemastných kyselin. Sníte však více jednoduchých cukrů a nevhodných mastných kyselin z palmového oleje, které poleva skýtá. V polevě nenajdete ani prospěšné minerály.

Doporučení na závěr: Ořechy představují velký zdroj energie. Jak se říká, s dobrým pomálu. Optimální denní dávkou je jedna hrst, zhruba padesát gramů (1200 až 1400 kJ). Obdobné kilojouly dodají i ořechy v hořké, mléčné nebo bílé polevě. Záleží však jen na vás, zda raději obohatíte tělo o padesát gramů kvalitních látek pro tělo prospěšné, nebo mu v padesáti gramech tučně a sladce naložíte.

Varování na závěr: Protože cukr obsažený v polevě rozhodí vaši hodnotu glykemického indexu, následkem čehož vzroste vaše chuť po sladkém, čekejte, že místo pocitu sytosti, přijde brzo chuť po další dávce.

 

 "love nature, love yourself"

NATU

NATU

Vymýšlíme pro vás recepty, které jsou rychlé na přípravu, zdravé, skvěle zasytí a navíc v nich můžete pohodlně využít naše ingredience. Nemusíte si už lámat hlavu s tím, jak se začít zdravě stravovat, pomůžeme Vám. Stačí pár chvil a skvělé hlavní jídlo, snídaně nebo dezert je na světe. Inspirujte se s námi.

Další recepty autora
Realizace e-shopu TAH reklamní agentura, s.r.o.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...