• Natu.cz
  • >
  • Blog
  • >
  • JARNÍ OČISTA: Jak být FIT bez zákazů a omezování?

JARNÍ OČISTA: Jak být FIT bez zákazů a omezování?

Jaro - ideální čas na to, začít s další 30 denní (dlouhodobě neudržitelné) výzvou, že? Než se do ní ovšem pustíte, zkuste zvážit, zda po těch salátových listech bude zdravá i vaše duše. Zdravý životní styl pochopitelně může u každého vypadat jinak, ale vždy se jedná o celoživotní vztah mezi námi a naším tělem. Tak co si tentokrát nevytvářet zákazy, ale zaměřit se raději na to, čeho jíst víc? Snažte se, aby byla vaše strava z 80% tvořena potravinami v té nejpřirozenější podobě, jako jsou oříšky, semínka, fazole, rýže či ovoce a také vyzkoušejte zelené superpotraviny. Už dávno neplatí, že byste je museli se sebezapřením pít rozmíchané vodě - jejich využití je naopak velice široké a chuť může být opravdu lahodná! Stačí je například přimíchat do snídaňových kaší nebo je využít při pečení (inspirovat se můžete recepty na našem blogu). Na jaře je vhodné zakomponovat především:

PAMPELIŠKA

Pampelišku zná každý už od dětství, ale málokdo ví, jaké bohatství v sobě ukrývá. Nejcennější látky obsahují její zelené listy, které máme v nabídce ve formě mrazem sušeného prášku (díky šetrnému zpracování si zachovává maximální množství živin). Tento prášek účinně podporuje především trávení a funkci jater. 

KOPŘIVA

Pokud vás po zimních měsících trápí zavodnění, vyzkoušejte kopřivu. Mezi její další benefity patří to, že ulevuje od pocitu těžkých nohou a také má antidiuretické a očišťující účinky. Dále podporuje kvalitu vlasů, nehtů, pleti, kostí, zubů a kloubů. Kopřiva je podobně jako pampeliška silný antioxidant a velice lahodná je především ve formě čaje.

MLADÝ JEČMEN

Ječmen se sklízí v rané fázi vývoje, kdy rostlina obsahuje nejvíce živin. Zelené výhonky jsou následně sušeny a rozmělněny na jemný zelený prášek, který je přirozeně bezlepkový. Náš prášek je navíc v organické BIO kvalitě, pěstuje se bez použití pesticidů a jiných chemických látek, zpracovává se velmi šetrným způsobem a neobsahuje geneticky modifikované složky. Mladý ječmen díky svým antioxidačním účinkům zlepšuje celkový stav organismu.

KELP

Kelp je mořská řasa zelenohnědé barvy, která se vyskytuje na pobřeží moří a oceánů po celém světě od Irska přes Japonsko až po Kanadu. Vyniká vysokým obsahem jódu, což bezpochyby ocení hlavně osoby vyznávající rostlinnou stravu (Jód je nezbytný zejména pro optimální funkci štítné žlázy, podporuje trávení a pozitivně ovlivňuje naši nervovou soustavu. Převážně se ovšem nachází v živočišných zdrojích.). Nedostatek jódu se může projevit obezitou nebo chronickou únavou. Náš kelp je v organické BIO a RAW kvalitě. Zpracovává se velmi šetrným způsobem, neobsahuje geneticky modifikované složky GMO.

CHLORELLA

Chlorella je sladkovodní jednobuněčná řasa, která vyniká vysokým obsahem bílkovin (až 60 g/100 g) a chlorofylu. Naše chlorella pyrenoidosa je navíc v organické BIO a RAW kvalitě, zpracovává se velmi šetrným způsobem a neobsahuje geneticky modifikované složky GMO. Pravidelným užíváním této zelené potraviny posílíte svou imunitu a zároveň získáte energii, vitalitu či podpoříte funkci jater a střevního traktu.

SPIRULINA

Hledáte přírodní elixír pro tělo i duši? Vyzkoušejte sladkovodní zelenomodrou řasu spirulinu! Jedná se o přírodní antioxidant, který vyniká vysokým obsahem rostlinných bílkovin. Díky tomu je spirulina vhodná pro sportovce a velmi v oblibě ji mají také vegetariáni či vegani. Má mnoho pozitivních účinků - slouží jako antioxidant, pomáhá udržovat optimální hladinu cukru v krvi, podporuje imunitní systém a vitalitu. Její využití je velice široké. Doporučujeme vyzkoušet spirulinu v kombinaci s chlorellou, jelikož se svými účinky skvěle doplňují a tvoří velmi zajímavé spektrum chutí. Dále můžete vyzkoušet naše SUPERFOOD PASTA FUSILLI SE SPIRULINOU či některý z receptů na našem blogu.

 

 "love nature, love yourself"

Tereza Šlancarová

Tereza Šlancarová

Jmenuji se Tereza Šlancarová a jsem dvacetiletá studentka Univerzity Karlovy. Ke zdravému životnímu stylu jsem se dostala přibližně před 5 lety, kdy jsem začala pravidelně cvičit, a také vymýšlet své první recepty. Proto jsem si před 2 lety založila Instagram @terezas_diary a následně i blog www.terezasdiary.com, kde své recepty & rady ohledně zdravého životního stylu sdílím i s ostatními. Zároveň jsem veganka, a proto se snažím ukázat, že zdravá veganská jídla mohou být chutná a že se dají vymyslet opravdu zajímavé recepty! Kromě vymýšlení receptů, vaření, focení a psaní článků zbožňuji také sport - pravidelně chodím do posilovny, jsem certifikovaný instruktor jógy a minulý rok jsem běžela půlmaraton. Ve volném čase se zajímám o filosofii, ráda čtu nebo poslouchám podcasty o zdravém životním stylu a veganství.

Další recepty autora
Realizace e-shopu TAH reklamní agentura, s.r.o.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...