Doražte za námi o víkendu do Plzně! První ročník Vegan food festivalu, na který si přivezeme naší novinku - Arašídový krém s čokoládou.

  • Natu.cz
  • >
  • Blog
  • >
  • 4 TIPY, JAK POSÍLIT IMUNITU ČISTĚ PŘÍRODNÍ CESTOU

4 TIPY, JAK POSÍLIT IMUNITU ČISTĚ PŘÍRODNÍ CESTOU

Chcete se na podzim vyhnout nepříjemnému nachlazení? V tom případě pokračujte ve čtení dnešního článku, jelikož jsme si pro vás připravili hned 4 tipy, jak posílit imunitu čistě přírodní cestou. 

SNAŽTE SE OMEZIT STRES

To, že má dlouhodobý stres na naše tělo spoustu negativních účinků, není žádná novinka. Možná byste ovšem neřekli, že má vliv dokonce i na naši imunitu, přičemž značně snižuje obranyschopnost a zvyšuje riziko onemocnění. V nejlepším případě bychom se mu proto měli úplně vyhnout a skvělý způsob, jak toho docílit, je zakomponovat do jídelníčku superpotravinu Ashwagandha. 

  • Ashwagandha - Ashwagandha je jednou z nejdůležitějších bylin Ajurvédské medicíny a je vhodná pro muže i ženy. Velmi výrazně zlepšuje odolnost vůči stresu a celkově napomáhá duševnímu zdraví. Dále také podporuje kvalitu spánku, energii a vitalitu a zabraňuje vyčerpání. Má lehce nahořklou chuť a ideálně by se měla užívat 1 čajová lžička (2 g) denně. 

DBEJTE NA DOSTATEČNÝ SPÁNEK

Škola, práce, starost o domácnost, sport...někdy může být opravdu náročné, všechno skloubit. Nicméně, ať už toho máme sebevíc, vždy by pro nás měl být prioritou kvalitní spánek. I nedostatek spánku totiž narušuje funkci imunitního systému a jsme potom mnohem náchylnější k onemocnění. A jak kvalitu spánku zlepšit? 

  • Vytvořte si před spaním svou rutinu 

  • Před spaním se vyhněte těžko stravitelným jídlům a kofeinovým nápojům 

  • Dopřejte si před spaním šálek Ajurvédského čaje Pukka Night Time

  • Odložte alespoň půl hodiny před spaním telefon i počítač

  • Snažte se chodit spát ve stejnou dobu

UPRAVTE SVŮJ JÍDELNÍČEK

V NATU věříme, že zdraví začíná uvnitř a že naše strava může být buď tím nejúčinnějším lékem nebo naopak tím nejnebezpečnějším jedem. Zkuste se proto zaměřit především na potraviny v té nejpřirozenější podobě, které vynikají vysokým obsahem důležitých vitaminů a minerálů. Zařaďte do jídelníčku například: 

  • Dýňová semínka (Zinek)

  • Luštěniny (Zinek)

  • Sušené meruňky (Železo)

  • Ovesné vločky (Železo)

  • Avokádo (Vitamin B)

  • Datle (Vitamin B)

  • Goji (Vitamin C)

  • Citrusy (Vitamin C)

ZAKOMPONUJTE DO SVÉ STRAVY SUPERPOTRAVINY

Superpotraviny jsou skvělý způsob, jak posílit imunitu jen jednou čajovou lžičkou. Vhodné jsou především: 

  • Chlorella - Chlorella je sladkovodní jednobuněčná řasa, která vyniká vysokým obsahem bílkovin (až 60 g/100 g) a chlorofylu. Naše chlorella pyrenoidosa je navíc v organické BIO a RAW kvalitě, zpracovává se velmi šetrným způsobem a neobsahuje geneticky modifikované složky GMO. Pravidelným užíváním této zelené potraviny posílíte svou imunitu, podpoříte funkci jater a střevního traktu a doplníte energii přírodní cestou.

  • Mladý ječmen - Ječmen se sklízí v rané fázi vývoje, kdy rostlina obsahuje nejvíce živin. Zelené výhonky jsou následně sušeny a rozmělněny na jemný zelený prášek, který je přirozeně bezlepkový. Náš prášek je navíc v organické BIO kvalitě, pěstuje se bez použití pesticidů a jiných chemických látek, zpracovává se velmi šetrným způsobem a neobsahuje geneticky modifikované složky.

  • Kopřiva - Kopřiva je velice vhodná pro osoby, které trpí na zavodňování. Mezi její další benefity patří to, že ulevuje od pocitu těžkých nohou a také má antidiuretické a očišťující účinky. Dále podporuje kvalitu vlasů, nehtů, pleti, kostí, zubů a kloubů. Kopřiva je podobně jako pampeliška silný antioxidant a velice lahodná je především ve formě čaje.

  • Pampeliška - Pampelišku zná každý už od dětství, ale málokdo ví, jaké bohatství v sobě ukrývá. Nejcennější látky obsahují její zelené listy, které máme v nabídce ve formě mrazem sušeného prášku (díky šetrnému zpracování si zachovává maximální množství živin). Tento prášek posiluje imunitu, a zároveň účinně podporuje především trávení a funkci jater.

"love nature, love yourself"

Tereza Šlancarová

Tereza Šlancarová

Jmenuji se Tereza Šlancarová a jsem dvacetiletá studentka Univerzity Karlovy. Ke zdravému životnímu stylu jsem se dostala přibližně před 5 lety, kdy jsem začala pravidelně cvičit, a také vymýšlet své první recepty. Proto jsem si před 2 lety založila Instagram @terezas_diary a následně i blog www.terezasdiary.com, kde své recepty & rady ohledně zdravého životního stylu sdílím i s ostatními. Zároveň jsem veganka, a proto se snažím ukázat, že zdravá veganská jídla mohou být chutná a že se dají vymyslet opravdu zajímavé recepty! Kromě vymýšlení receptů, vaření, focení a psaní článků zbožňuji také sport - pravidelně chodím do posilovny, jsem certifikovaný instruktor jógy a minulý rok jsem běžela půlmaraton. Ve volném čase se zajímám o filosofii, ráda čtu nebo poslouchám podcasty o zdravém životním stylu a veganství.

Další recepty autora
Realizace e-shopu TAH reklamní agentura, s.r.o.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte.
Probíhá odeslání objednávky...